Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for køb af tjenesteydelser hos Livsgry
Gældende fra 1. februar 2025

Generelle oplysninger

Livsgry
Enkeltmandsvirksomhed,
Sundhedspleje, hjemmesygepleje og jordemødre mv.
CVR: 45210723
Bakkebøllevej 45, 4760 Vordingborg
Etableret i år 2025

Betaling

Ved online booking af en hver af de udbydende ydelser, betales ydelsen med det samme via online-betalingssystemet EasyPay, hvorved beløbet reserveres indtil dagen for ydelsen/kurset/forløbets start.
Der kan betales med gavekort, Visa, Visa Electron, Mastercard og American Express.

Hvis der bookes en udekørende ydelse, er de første 10 km inkluderet i prisen, hvorefter der pålægges kørselsgebyr på 3,8 kr/km. Dette fremgår også ved booking.

Bookes en udekørende ydelse betales denne først efter ydelsen er leveret.

Efter booking og betaling fremsendes ordrebekræftelse på mail. Tjek da dit spamfilter, hvis du ikke kan finde den. Modtager du ikke ordrebekræftelsen, bedes du kontakte mig på mail livsgry@outlook.dk.

Levering

Ydelsen leveres til den tid, det er aftalt med kunden. Læs i øvrigt afsnittet om fortrydelsesret.

Afbud

Afbud skal ske senest 24 timer før ydelsens start. Ved for sent afbud opkræves et gebyr på 50 % af ydelsens pris. Ved udeblivelse uden afbud opkræves hele beløbet for ydelsen. Ved sygdom, der indtræffer inden for 24 timer før ydelsens start, opkræves der IKKE gebyr, hvis du med det samme genbestiller ny tid.

Aflysning/afbud fra Livsgrys side af

Ved aflysning af enhver ydelse fra Livsgrys side af, gives der besked hurtigst muligt på mail og sms til kunden, og så finder vi sammen en ny dag, hvorpå kunden kan modtage sin tjenesteydelse.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du indgår aftale om at modtage en tjenesteydelse fra Livsgry.

Fristen løber fra den dag, aftalen blev indgået/bestilt, hvor du også modtager din ordrebekræftelse/e-mail med bekræftelse.

Hvis du ønsker at få ydelsen leveret, før fristen udløber, kan du give dit udtrykkelige forudgående samtykke til, at leveringen begyndes, og at fristen stopper, når ydelsen er fuldt leveret. I praksis betyder det, at din fortrydelsesfrist udløber, når ydelsen er fuldt leveret.

Du skal inden 14 dage fra aftalens indgåelse give meddelelse om, at du ønsker at fortryde din bestilling af en tjenesteydelse hos Livsgry. Meddelelsen skal gives skriftligt på mail til livsgry@outlook.dk  

I din meddelelse skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular (se helt nederst på denne side) og sende den til mig.

Fortrydelsesret ved kurser/forløb

Din tilmelding er bindende, så snart du har meldt dig til. Ved afmelding mere end 30 dage før starttidspunktet, får du refunderet 100 % af det fulde beløb. Ved mindre end 30 dage, men mere end 14 dage før starttidspunktet, får du refunderet 50 % af det fulde beløb. Skriv en e-mail til livsgry@outlook.dk, hvis du ønsker at afmelde dig et kursus. Ved afbud mindre end 14 dage før starttidspunkt får du ingen refusion af dit indbetalte kursusbeløb.

Bliver du forhindret på en mødegang, så hjælper jeg gerne med at finde et erstatningstidspunkt, hvis det er muligt at gennemføre inden fødsel. Ved afbud, også i sidste øjeblik, er du velkommen til at sende en anden deltager i dit sted. Giv besked til livsgry@outlook.dk.

Aflysning eller ændringer i forløb

Forløb afvikles på de oplyste tidspunkter. I tilfælde af ændringer vil du blive orienteret mindst 24 timer forud. I det tilfælde, at Livsgry er nødt til at aflyse et helt forløb (ikke bare en enkelt kursusgang), vil du få det fulde indbetalte beløb retur.

Hvis der er noget galt med tjenesteydelsen

Hvis du ikke er tilfreds med tjenesteydelsen, kan du kontakte mig på mail livsgry@outlook.dk  

Som udgangspunkt har du ikke 2 års reklamationsret, da Livsgry alene leverer tjenesteydelser. Derfor bedes du med det samme kontakte mig, hvis du oplever problemer.

Du har ret til at få udbedret eventuelle mangler ved tjenesteydelsen, som kan tillægges ydelsens beskaffenhed, med mindre der er tale om egne omstændigheder, eller andre ydre omstændigheder, som jeg efter dansk ret ikke kan blive gjort ansvarlige for.

Gavekort

Det er muligt at købe gavekort online via bookingsitet.
Gavekortet kan bruges som betaling til enhver af Livsgrys ydelser, forløb og workshops.
Gavekortet er gyldigt fra købsdatoen og 12 måneder frem.

Betaling med gavekort foregår kun online, når gavekortholderen booker den ønskede ydelse.

Er gavekortet udløbet, kan det ikke længere benyttes som betaling.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til mig, Laura Hovmand Kock, på mail livsgry@outlook.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til det relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Forbrugerklagenævnet
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Tlf. 41 71 50 00
e-mail: 
kfst@kfst.dk

https://www.forbrug.dk/klagemuligheder/klager-over-koeb-i-danmark/saadan-starter-du-en-klagesag/

Standardfortrydelsesformular

Til Livsgry livsgry@outlook.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om levering af følgende tjenesteydelser: xxx

Bestilt den xxx
Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Dato

Livsgry forbeholder sig retten til løbende at ændre gældende regler og betingelser for denne webshop.